سمینارها و سخنرانی های علمی به مناسبت هفته پژوهش

۲۸ آذر ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۲ کد : ۲۳۰۱۷ آخرین اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۳۲

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه کاشان با همکاری معاونت پژوهشی و انجمن علمی مهندسی برق به مناسبت هفته پژوهش، 7 سمینار علمی و یک کارگاه تخصصی به شرح زیر را برگزار نمود:

موضوع سمینار1: فناوری موجبر فاصله هوایی و فناوری 5G 
ارائه دهنده: دکتر داود ظریفی (دانشیار گروه برق - مخابرات دانشگاه کاشان)
این سمینار با محوریت تبیین ویژگی های موج‌بر شکافی و استفاده تکنولوژی 5G در زمینه آنتن‌ها و ادوات مایکروویو؛ طراحی و ساخت انواع ادوات مایکروویو در تاریخ ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۲ به صورت مجازی و حضوری با همکاری انجمن برق برگزار گردید.


موضوع سمینار2: وضعیت برق ایران در حوزه برنامه‌ریزی تولید، چالش‌ها و راهکارهای بهبود آن
ارائه دهنده: دکتر علی کریمی (دانشیار گروه برق - قدرت دانشگاه کاشان)
این سمینار با محوریت منابع انرژی تولید برق، مدیریت انتقال و توزیع بهینه، توسعه فناوری‌های تدیدپذیر و شیوه برنامه ریزی آنها در افق های زمانی مختلف، در تاریخ ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲ ساعت 14 به صورت حضوری و مجازی با همکاری انجمن برق برگزار گردید.
سیستم‌های سایبری فیزیکی، مروری بر حمله‌های سایبری و روش‌های تشخیص آن
                                           

موضوع سمینار 3: سیستم‌های سایبری فیزیکی، مروری بر حمله‌های سایبری و روش‌های تشخیص آن
ارائه دهند: دکتر مهدیه عادلی (دکترای مهندسی برق - کنترل از دانشگاه کاشان و استاد دانشگاه صنعتی کرمانشاه)
این جلسه  به صورت مجازی روز  چهارشنبه ۱۵ آذر ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار  شد.


موضوع سمینار4: اصول کارکرد فناوری زنجیره بلاکی و بیت کوین (رمز ارز)
ارائه دهنده: مهندس یوسفان (عضو هیئت علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه کاشان)
این سمینار با محوریت معرفی انواع رمز ارزها، نوآوری خالق بیت‌کوین که راهی برای غیر متمرکز سازی تراکنش‌های مالی با استفاده از زنجیره بلاکی و بلاک‌چین در تاریخ ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۲ به صورت مجازی و حضوری با همکاری انجمن علمی مهندسی برق برگزار گردید.


موضوع سمینار5: مدل‌سازی بیماری‌های اپیدمیک و کنترل آن‌ها
ارائه دهندگان:  دکتر محسن شفیعی‌راد (استادیار گروه برق - کنترل دانشگاه کاشان) و دکتر امیری مهرا (دکتری مهندسی برق - کنترل از دانشگاه کاشان و پژوهشگر دانشگاه واترلو کانادا)
این سمینار با محوریت مطالعه اپیدمی بیماری‌ها یا همه گیری بیماری‌ها و کنترل آن، مدل‌سازی اپیدمی با مدل‌های ریاضی و کاربرد علوم دیگر در مهندسی برق در تاریخ ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۲ به صورت مجازی و حضوری با همکاری انجمن علمی مهندسی برق برگزار گردید.


موضوع سمینار6: سیستم مدیریت هوشمند ساختمان (BMS) و نقش OPC در اتوماسیون ساختمان 
ارائه دهندگان: دکتر شفیعی‌راد (استادیار گروه برق - کنترل دانشگاه کاشان) و مهندس کوهی رونقی (کارشناسی ارشد مهندسی برق - کنترل)
این سمینار با محوریت معرفی هوشمند سازی ساختمان، بررسی تحولات اتوماسیون ساختمان در هوشمند سازی در تاریخ ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۲ به صورت مجازی و حضوری با همکاری انجمن علمی مهندسی برق برگزار گردید.

موضوع سمینار7: فناوری سیستم‌های موتور - درایو تجمیع شده مبتنی بر سوئیچ‌های WBG
ارائه دهند: دکتر حسین عزیزی مقدم (دکترای مهندسی برق - قدرت از دانشگاه علم و صنعت، عضو هیئت علمی گروه پژوهشی ماشین‌های الکتریکی پژوهشگاه نیرو)
این سمینار با م در تاریخ 21 آذر ماه ۱۴۰۲ ساعت 10 تا 12 به صورت مجازی و حضوری با همکاری انجمن علمی مهندسی برق برگزار گردید.


کارگاه تخصصی با عنوان: آموزش نرم‌افزار PLECS شبیه‌سازی مبدل‌های الکترونیک - قدرت و سیستم‌های درایو
مدرس: دکتر حسین عزیزی مقدم (دکترای مهندسی برق - قدرت از دانشگاه علم و صنعت، عضو هیئت علمی گروه پژوهشی ماشین‌های الکتریکی پژوهشگاه نیرو)
این کارگاه روز  سه‌شنبه ۲۱ آذر از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر (ساختمان ساتر) برگزار گردید.


نظر شما :